IDŐPONT FOGLALÁS

Szemüvegkeret-tervező verseny

Idén is keressük az Év Női Szemüvegkeretét és az Év Férfi Szemüvegkeretét!

Jelentkezz te is a Thinwood szemüvegkeret-tervező versenyére!

Célunk, hogy támogassunk minden kreatív alkotót, tervezőt, vállalkozószellemű szemüvegviselőt, vagy éppen a szemüvegek iránt érdeklődőt, és mindazokat, akik szeretnék kipróbálni magukat szemüvegkeret-tervezőként. A versenyben résztvevők szabadon választhatnak egy, vagy akár több kategóriát is, melyet kidolgoznak. 

Idén Te is szavazhatsz!

A beérkezett terveket a zsűri fogja értékelni a felhívás és a szubjektív véleményük alapján. Az első körben a TOP 4 pályaművet választják ki kategóriánként, amelyek így bekerülnek a döntőbe. A döntő 5. tagját a közönség választja, szintén mindkét kategóriából. A beérkezett pályaművek kategóriánként kerülnek feltöltésre a Thinwood Facebook oldalára. A legtöbb like-ot kapott 1-1 szemüvegkeret automatikusan bekerül a döntőbe.
A zsűrizés második körében a zsűri választja ki a kategóriánkénti TOP 5-ből a 3-3 legjobbat, amelyeket a díjkiosztón leplezünk le és díjazunk.

.

Gratulálunk a nyerteseknek!

Süle Katinak tervezett szemüvegek:
1. helyezett: Turzó Kristóf
2. helyezett: Tóth Tamás
3. helyezett: Mengyán Eszter és Smahulya Róbert

Merő Péternek tervezett szemüvegek:
1. helyezett: Tóth Tamás
2. helyezett: Bognár Rudolf
3. helyezett: Mórocz-Nagy Ágnes és Nagy Bertalan

A legjobb női és féri szemüvegkeret tervezői az alábbi díjazásban részesülnek:

  • Hungaria pezsgőcsomag a TOP3 helyezettnek, mindkét kategóriában
  • Thinwood által felajánlott 150.000 Ft kategóriánként a győzteseknek 
  • Mindkét kategória TOP 3 helyezettje választhat egy-egy Thinwood keretet, amibe az Interoptik biztosítja a lencsét, legyen szó dioptriásról vagy akár egy színes lencséről 
  • Mindhárom győztes modell kiemelt helyet kap a Thinwood SzemüvegSzabóságban és a 2024- as kollekcióban 
  • Szakmai és design felületeken való megjelenés 
  • Lehetőség nyílik hosszútávú együttműködésre a Thinwood csapattal

A női optikai szemüveget Süle Katinak tervezzétek

“Az érett korosztály hazai stílusikonjának” is aposztrofálják, divatiskolák és képzések oktatója, nem mellesleg népszerű social platformjain öltözködési és stílustanácsokat ad.

Ha szemüvegekről van szó, szereti a kerek, ovális formákat, a szögletes nem a kedvence. A színek tekintetében kedveli a kontrasztos variációkat. Inkább legyen geometrikus a minta, mint virágos és a hideg színek közelebb állnak hozzá mint a meleg színek. 

Kati iskolás kora óta visel szemüveget, amit akkor nem szeretett, sőt kifejezetten zavarta, de mivel olvasáshoz volt rá szüksége, kötelezően viselnie kellett. Az ellenszenvét táplálta, hogy nem volt lehetősége olyan szemüveget hordani, ami tetszett volna neki. A fordulat akkor következett be, amikor felfedezte a színes napszemüvegeket, ráébredt, hogy lehet különböző anyagokból, különböző színekben és mintákban is szemüvegeket vásárolni. Azt a visszajelzést kapta, hogy nagyon “szemüveges feje” van, így az átlagnál többféle formájú keret, minta és szín is jól áll neki. Ekkor kinyílt ki a világ, és Kati megszerette a szemüvegeket, és azóta kifejezetten keresi az izgalmas designer darabokat. Az első designer napszemüvege – amit a mai napig őriz– egy Paloma Picasso napszemüveg. 

Kati figyelmét egy igazán feltűnő, izgalmas és extravagáns darabbal tudod elnyerni, ami tükrözi a személyiségét. 

A férfi optikai szemüveget Merő Péternek tervezzétek

Divattervező, alkotó, aki balett táncművész karrierjét, szabóasztalra cserélte. Lenyűgöző alkotásaiban fellelhető a tervező magabiztos, merész és a konformitást kerülő attitűdje. Ruhái nem csak hazánkban, hanem a világ számos pontján megállják a helyüket. 

Szereti ha egy szemüveg szögletes, karakteres és van üzenete, hiszen az arcunkon viseljük, az öltözékünk kiegészítőjeként. Legyen szó napszemüvegről vagy optikai keretről, az időtlen, akár klasszikus formákat részesíti előnyben Péter. A színek tekintetében fontos, hogy elegáns legyen, és ebbe nem fér bele egy aszimmetrikus minta. Kedveli a sötét árnyalatokat, a kontrasztos színeket, leginkább narancs és a piros árnyalatokat, de ne legyen nagyon színes.

Régebben a napszemüvegeket egyfajta vértként használta, hogy “ellensúlyozza” az extravagáns öltözködését. Ma már a napszemüveg egy elegáns kiegészítője az outfitjének. Péternek a munkához már szüksége van egy optikai szemüvegre is, ezért nagyon kíváncsi – a zsűrivel együtt – a terveitekre.

A terveket egy nyolctagú, nagyon izgalmas zsűri fogja értékelni:

Süle Kati
Süle Kati

“Az érett korosztály hazai stílusikonjának” is aposztrofálják, divatiskolák és képzések oktatója, nem mellesleg népszerű social platformjain ad öltözködési és stílustanácsokat. Fixa ideája, hogy az egyéniséget a legjobban a magunkon viselt ruhákkal tudjuk megmutatni. Kati figyelmét egy igazán feltűnő, extrém darabbal tudod elnyerni, ami tükrözi a személyiségét.

Korn Anita
Korn Anita

Ha szereted a Ruhastory-kat, nyitott vagy a fenntartható gardróbvásárokra és követted a tavalyi Szemüvegkeret-tervező versenyt, akkor Anita neve biztosan ismerősen cseng. Azóta sok minden történt, Anita boldogan viseli a neki tervezett napszemüveget, ami különösen hasznos babakocsi tologatás közben is. Tavaly Anitának kellett napszemüveget terveznetek, most sem marad ki az izgalmakból, ugyanis idén a zsűri csapatát erősíti. Anita már rutinos, így tapasztaltan fogja bírálni a terveiteket.

Egervári Éva
Egervári Éva

Évi az Interoptik Lenses Kft. ügyvezetője, több mint 20 éve foglalkozik szemüvegkeretekkel és szemüveglencsékkel. Fontosnak tartja a folyamatos fejlődést és tanulást. Nagy álmát valósította meg azzal, hogy 2020-ban a Semmelweis Egyetem optometrista hallgatója lett. A kereteket szakmai szemmel fogja nézni, de fontos számára az esztétika és a design is.

Márkus András
Márkus András

Több mint 10 éve dolgozik formatervezőként. Olyan nemzetközi márkákkal dolgozott, mint az Andy Wolf, ViU vagy a Cubits. A szemüveget egy komplex eszköznek tartja, ami egyszerre szól a divatról, a funkciókról, a külsőségekről, az intimitásról, a luxusról és a hétköznapi szükségletekről. A szemüvegkeret alapanyagokban nagy a jártassága, szerinte “szinte bármiből” lehet szemüveg, ha van hozzá egy jó koncepció. Tavaly is nagyon élvezte a zsűrisért, idén már tapasztaltabban, talán még szigorúbban is fogja pontozni a pályázatokat.

Merő Péter
Merő Péter

Divattervező, alkotó, aki balett táncművész karrierjét, szabóasztalra cserélte. Lenyűgöző alkotásaiban fellelhető a tervező magabiztos, merész és a konformitást kerülő attitűdje. Ruhái nem csak hazánkban, hanem a világ számos pontján megállják a helyüket.

Varga Róbert
Varga Róbert

Amióta az eszét tudja szemüveg van a fején. Neki ez már nem egy látásjavító eszköz, hanem az önkifejezés egyik csatornája. Az ízlése természetesen a kor előrehaladtéval változottm 6 évesen még action man-est hordott, most már van pixeles, dzsungeles, kerek és szögletes szemüvege is. El sem tudja már képzelni az arcát szemüveg nélkül. Főleg, ha a szemüveg olyan, amilyet csak álmodni lehet. A tavalyi verseny előtt, azt hitte mindent látott. Aztán jött a második verseny, és be kellett ismernie, hogy sok minden van még, amit tartogathat számára egy újabb verseny: olyan kerettervek, melyeket álmában sem tudott volna elképzelni. A harmadik verseny előtt, rendkívüli nyitottsággal várja, hogy idén is a padlón koppanjon az álla.

Kis Arnold
Kis Arnold

Arnold a Thinwood márka alapítója, aki már több mint 10 éve tervez szemüvegkereteket. A SzemüvegSzabóságban rengeteg izgalmas, fantáziadús és extrém kéréssel találkozott, melyeknek igyekezett mindig eleget tenni és megvalósítani, úgy, ahogy a keret majdani viselője elképzelte. Neki nehéz lesz újat mutatni. Szereti a karakteres, vagány és extrém részleteket, de az összhang mindennél fontosabb. „Azt tanácsolom, hogy akár Katinak, akár Péternek tervezel, mindig próbáld megismerni a karakter stílusát, érdeklődését, színeit, hiszen minél több infód van róluk, annál részletesebben tudod kidolgozni a keret koncepcióját.”

Csomay András
Csomay András

András pályafutása a Törley Kft.-nél indult, a marketing osztályon. A kertészmérnöki diploma megszerzését követően marketingre szakosodott. Annyira megszerette ezt a területet, és a pezsgőket, hogy mára már a cég marketingvezetője. Egyik kedvenc márkája a Hungaria pezsgő. Andrást egy konstruktív, jó kedélyű és humoros személynek ismertük meg, legyen szó akár egy-egy meetingről, a verseny előkészületiről vagy a Buborék Brunchon helyet kapó kötetlen beszélgetésekről. Érdekli a szemüvegkészítés, és nagyon értékeli az új, innovatív, kreatív gondolatokat.

Jelentkezési határidő:

2023. 08. 21.

A verseny pontos felhívását az alábbi linken találjátok:
FELHÍVÁS

A verseny technikai segédletét az alábbi linken találjátok:
TERVEZÉSI SEGÉDLET

A verseny mellékleteit az alábbi linken találjátok:
MELLÉKLETEK

Jelentkezés:
thinwood@thinwood.hu

Nézd vissza a 2022-es díjátadó hangulatát.